درک فرآیند مردن

  1. شناخت نشانه ها: اولین قدم برای حمایت از فردی که در حال مرگ است، شناخت نشانه های نزدیک شدن به مرگ است. این علائم ممکن است شامل تغییرات فیزیکی، مانند کاهش اشتها، افزایش خستگی، و تغییر در الگوهای تنفسی باشد.
  2. خود را آموزش دهید: زمانی را برای آموزش خود در مورد فرآیند مرگ اختصاص دهید. درک آنچه باید انتظار داشته باشید می‌تواند به کاهش اضطراب کمک کند و به شما امکان می‌دهد بهتر از عزیزتان حمایت کنید.
  3. به دنبال راهنمایی حرفه ای باشید: تماس با متخصصان مراقبت های بهداشتی، مانند پزشکان یا کارکنان آسایشگاه را در نظر بگیرید، که می توانند در این مدت راهنمایی و پشتیبانی ارزشمندی ارائه دهند.

 ارتباط با اعضای خانواده

  1. ارتباط باز و صادقانه: با اعضای خانواده درگیر خطوط ارتباطی باز ایجاد کنید. همه را تشویق کنید تا افکار، ترس ها و نگرانی های خود را آشکارا بیان کنند.
  2. گوش دادن فعال: با توجه کامل به اعضای خانواده هنگامی که آنها احساسات یا نگرانی های خود را به اشتراک می گذارند، گوش دادن فعال را تمرین کنید. این نشان دهنده همدلی و درک است.
  3. به مکانیسم های مقابله ای فردی احترام بگذارید: بدانید که هر یک از اعضای خانواده ممکن است با فقدان قریب الوقوع به طور متفاوتی کنار بیایند. به روش های منحصر به فرد آنها برای سوگواری احترام بگذارید و بر این اساس حمایت کنید.

سوم. حمایت از فرد در حال مرگ

  1. ارائه آرامش: اطمینان حاصل کنید که فرد در حال مرگ راحت و بدون درد است. این ممکن است شامل تنظیم محیط فیزیکی آنها، ارائه داروهای ضد درد در صورت نیاز، یا ارائه حمایت عاطفی باشد.
  2. زمان با کیفیت را بگذرانید: زمان با کیفیتی را با فردی که در حال مرگ است بگذرانید، درگیر فعالیت هایی باشید که از آنها لذت می برند یا صرفاً در کنار او حضور داشته باشید. حضور شما می تواند باعث آسایش و اطمینان خاطر شود.
  3. تعمل و یادآوری خاطرات را تشویق کنید: فرد در حال مرگ را تشویق کنید تا در مورد زندگی خود فکر کند و در صورت تمایل خاطرات خود را به اشتراک بگذارد. یادآوری خاطرات می تواند حس بسته بودن و آرامش را ایجاد کند.

IV. وقتی کسی در حال مرگ است به خانواده چه بگوییم: 7 بهترین عبارت

  1. «من برای شما اینجا هستم.» به اعضای خانواده اجازه دهید بدانند که شما برای حمایت عاطفی، جسمی و ذهنی از آن‌ها حمایت می‌کنید، می‌تواند در این زمان چالش‌برانگیز آرامش بی‌نظیری ایجاد کند.
  2. «شما تنها نیستید.» به اعضای خانواده اطمینان دهید که در غم و اندوه خود تنها نیستند و شما در طول سفر برای ارائه حمایت خواهید بود.
  3. «احساس کردن [احساس را وارد کنید] اشکالی ندارد.» طیفی از احساساتی که اعضای خانواده ممکن است تجربه کنند، مانند غم و اندوه، عصبانیت یا سردرگمی را تأیید و تأیید کنید.
  4. “آیا می‌خواهید در مورد آن صحبت کنید؟” به اعضای خانواده گوش شنوا بدهید و به اعضای خانواده این فرصت را بدهید که احساسات خود را بیان کنند یا خاطرات خود را در صورت احساس راحتی به اشتراک بگذارند.
  5. “چه کاری می توانم برای کمک انجام دهم؟” تمایل خود را برای کمک به هر طریق ممکن نشان دهید، خواه انجام امور، تهیه غذا، یا رسیدگی به امور عملی باشد.
  6. «دوستت دارم.» ابراز عشق و محبت می‌تواند در زمان‌های سخت تسلی دهد. محبت و حمایت خود را به اعضای خانواده یادآوری کنید.
  7. “مراقب خودت باش.” اعضای خانواده را تشویق کنید تا در این دوره چالش برانگیز، مراقبت از خود را در اولویت قرار دهند. به آنها یادآوری کنید که مراقبت از خود برای رفاه آنها ضروری است.

نکات اضافی برای حمایت از اعضای خانواده

  1. ارائه کمک عملی: با کمک در انجام کارهای خانه، مراقبت از کودکان، یا سازماندهی ترتیبات لازم، پشتیبانی عملی ارائه دهید.
  2. به اعتقادات فرهنگی و مذهبی احترام بگذارید: به باورهای فرهنگی و مذهبی پیرامون مرگ و مردن توجه داشته باشید. به اینها احترام بگذارند و ببرجستگی ها به صورت مناسب.
  3. صبور باشید: بدانید که غم و اندوه یک فرآیند پیچیده است و بهبودی افراد به زمان نیاز دارد. در طول این سفر با خود و دیگران صبور باشید.
  4. از قضاوت بپرهیزید: از قضاوت درباره نحوه ابراز اندوه یا کنار آمدن اعضای خانواده با فقدان قریب الوقوع خودداری کنید. هرکسی احساسات را متفاوت پردازش می کند.
  5. حفظ مرزها: در این مدت به مرزهای شخصی و نیازهای فردی برای فضا احترام بگذارید. به اعضای خانواده اجازه دهید به روش خود غمگین شوند.
  6. حمایت عاطفی ارائه دهید: به اعضای خانواده که ممکن است نیاز به بیان احساسات یا نگرانی های خود داشته باشند گوش شنوا، همدلی و درک داشته باشید.
  7. مراقبت از خود را تشویق کنید: به اعضای خانواده یادآوری کنید که فعالیت‌های خودمراقبتی را در اولویت قرار دهند که بهزیستی جسمی، عاطفی و روانی را ارتقا می‌دهد.
  8. بازدیدهای حمایتی را هماهنگ کنید: دیدارهای دوستان، خانواده بزرگ یا رهبران معنوی را که می‌توانند حمایت و راحتی بیشتری ارائه دهند، هماهنگ کنید.
  9. کمک به ترتیبات عملی: در انجام ترتیبات عملی مانند آماده‌سازی مراسم تشییع جنازه، مسائل حقوقی یا نگرانی‌های مالی کمک ارائه دهید.
  10. زندگی را جشن بگیرید: اعضای خانواده را تشویق کنید تا با اشتراک گذاری داستان ها، عکس ها یا ایجاد یک کتاب خاطره، زندگی عزیزشان را جشن بگیرند.
  11. مراقبت مهلت ارائه دهید: برای مراقبین خانواده که ممکن است به وقفه از مسئولیت های مراقبتی خود نیاز داشته باشند، مراقبت مهلت ارائه دهید. این می تواند به جلوگیری از فرسودگی کمک کند.
  12. پشتیبانی مستمر ارائه دهید: پس از مرگ یکی از عزیزان، همچنان به حمایت از اعضای خانواده خود ادامه دهید تا در روند سوگواری حرکت کنند.
  13. حضور در مراسم یادبود: با شرکت در مراسم یادبود یا تشییع جنازه برای گرامیداشت زندگی متوفی و ​​ایجاد آرامش برای اعضای خانواده، حمایت خود را نشان دهید.
  14. در ارتباط بمانید: پس از فقدان با اعضای خانواده تماس منظم داشته باشید، وضعیت رفاهی آنها را بررسی کنید و پشتیبانی مداوم ارائه دهید.
  15. کمک حرفه ای را تشویق کنید: در صورت لزوم، اعضای خانواده را تشویق کنید تا از درمانگران یا مشاوران سوگواری که در سوگ تخصص دارند کمک حرفه ای بگیرند.
  16. به حریم خصوصی احترام بگذارید: به حریم خصوصی اعضای خانواده احترام بگذارید و از به اشتراک گذاری اطلاعات حساس بدون رضایت آنها خودداری کنید.
  17. غیر قضاوت کننده باشید: از فرضیات در مورد اینکه چگونه کسی باید غمگین شود یا پس از فقدان بهبود یابد خودداری کنید. به افراد اجازه دهید تا احساسات خود را در زمان و روش خود پردازش کنند.
  18. تاریخ‌های ویژه را به خاطر بسپارید: تاریخ‌های مهم مانند تولدها یا سالگردها را به خاطر بسپارید و در این زمان‌های بالقوه چالش‌برانگیز از آنها حمایت کنید.
  19. عادی کردن سوگ: با آموزش دیگران در مورد مراحل مختلف سوگ و فراهم کردن منابع برای حمایت، به عادی سازی روند سوگ کمک کنید.

در نتیجه، حمایت از خانواده در هنگام مرگ نیاز به درک، همدلی و ارتباط باز دارد. با پیروی از این 12 مرحله، استفاده از هفت بهترین عبارت برای گفتن به اعضای خانواده، و اجرای 35 نکته ارائه شده در این راهنمای جامع، می توانید در این دوران سخت آرامش و حمایت خود را ارائه دهید.

منابع : 

  1. کلینیک مایو: کلینیک مایو یک موسسه تحقیقاتی پزشکی مشهور است که مشاوره تخصصی در مورد موضوعات مختلف پزشکی، از جمله مراقبت های پایان عمر ارائه می دهد.
  2. انجمن سرطان آمریکا: انجمن سرطان آمریکا منابع ارزشمندی را برای مقابله با مرگ و حمایت از افراد مبتلا به بیماری های لاعلاج ارائه می دهد.
  3. بنیاد آسایشگاه آمریکا: بنیاد آسایشگاه آمریکا اطلاعات جامعی در مورد مراقبت از پایان زندگی، حمایت از غم و اندوه و منابع برای بیماران و خانواده ها ارائه می دهد.

اگرچه تمام تلاش‌ها برای اطمینان از صحت و اعتبار اطلاعات ارائه‌شده در این راهنما انجام شده است، ضروری است که برای مشاوره شخصی در شرایط خاص با متخصصان مراقبت‌های بهداشتی و منابع مورد اعتماد مشورت کنید.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...